Istituzioni Partner Erasmus+

Basilea, Svizzera – Musik Akademie Basel

Basilea, Svizzera - Musik Akademie Basel

The internationally renowned Basel Academy of Music (with the institutes Schola Cantorum Basiliensis, Klassik and Jazz) is an integral part of the educational landscape of Northwestern Switzerland. Academy of Music and Schola Cantorum Basiliensis are based in the Musik-Akademie Basel campus. Since summer 2014, the Jazz Faculty has its own designated Jazzcampus, located in Kleinbasel, on the left bank of the Rhine.

Artistic practice and theory
The FHNW Academy of Music provides its 600 students with the artistic, teaching and theoretical skills they will need to forge a career in their chosen field of music. Students also benefit from the support, encouragement and expertise of the 200-strong teaching staff who also have extensive international performance experience.

Cooperation with leading cultural partners
With performances in more than 500 concerts every year in and around the city of Basel, students at the FHNW Academy of Music help enrich the cultural life of Northwestern Switzerland. The FHNW Academy of Music works closely with leading event organisers and partners, which include the leading cultural platforms, theatres and orchestras of the city of Basel.

Blog Erasmus+

Manuel Angel Trejo Barrios

Chitarra classica

A partire da Settembre 2021 ho trascorso l’anno scolastico presso la Musik Akademie di Basilea, Svizzera. Grazie a questa opportunità, ho avuto il privilegio e il piacere di lavorare e studiare con il grande Maestro Pablo Marquez: le sue parole e la sua esperienza mi hanno aiutato a maturare la mia consapevolezza artistica nello studio della chitarra classica. Durante questa esperienza ho anche potuto collaborare con unaflautista svedese nell’ambito della musica da camera, godendodell’esperienza di poter suonare con musicisti di altri Paesi.Una delle ricchezze di Basilea che ho avuto modo di apprezzare è sicuramente la sua multiculturalità: nazionalità diverse che si incontrano in uno scambio culturale e linguistico, che mi ha fatto realmente riconoscere la bellezza e l’utilità delle lingue straniere.

Sono rientrato in Italia da quest’esperienza con una nuova maturità artistica ma anche personale, e per questo ci tengo a ringraziare l’istituto di musica Conservatorio Venezze di Rovigo, così come il progetto Erasmus, per l’opportunità che mi hanno dato.

TIPS

1. Studiare le lingue